بعد از اینکه اصول اولیه بیت کوین را آموختید، گام بعدی خرید بیت کوین است. در این پست به زبان ساده نحوه خریدن بیت کوین را توضیح میدهیم.
همانطور که احتمالا میدانید بیت کوین شکل فیزیکی ندارد و به صورت دیجیتالی منتقل میشود. بنابراین برای خرید بیت کوین لازم نیست که به صورت حضوری اقدام کنید، بلکه این کار اغلب به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام میشود.
روشهای زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد. شما میتوانید به راحتی از سایتهای فروشنده بیت کوین (صرافیهای آنلاین) و یا بهطور مستقیم از افراد حقیقی با استفاده از کارت بانکی خود بیت کوین بخرید.
برای خرید بیت کوین گامهای زیر را طی کنید:
این درگاه با همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی طراحی شده و یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات قوه قضاییه در سال ۹۵ می باشد. اساس این برنامه عدالت الکترونیکی در بستر شبکه ملی می باشد.
به موجب قانون ۱۷۵ آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، قوه قضاییه وظیفه دارد تا اوراق را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی به ثبت برساند و به همین جهت همه مراجعان باید برای دریافت اوراق قضایی و پیگیری به سامانه الکترونیکی ثنا مراجعه کنند. پس تمامی امور اوراق قضایی فی الواقع از طریق سامانه ثنا انجام می شود که باعث سهولت و تسریع در کارهای طرفین دعوا، نماینده قانونی آن ها، دفاتر خدماتی قضایی، کارشناسان، ظابطان قضایی و سایر اشخاص مرتبط شده است. تمامی ابلاغیه ها به حساب کاربری شخص ارسال شده و از طریق پیامک به فرد ارسال می گردد.
امروزه تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی از طریق سامانه ثنا انجام می گردد و در درب منازل دیگر هیچگونه ابلاغیه ای به صورت فیزیکی فرستاده نمی شود. پس اهمیت استفاده از سامانه ثنا بسیار است و برای ثبت نام در این سامانه می توانیم این کار را در منزل هم انجام دهیم، اما جهت تایید ثبت نام باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرد.
برای مشاهده و دریافت ابلاغیه الکترونیکی باید مراحل زیر را برای ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا) انجام دهید.
ادامه مطلب در: https://vakiltop.com/blog/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AB%D9%86%D8%A7/
ادامه مطلب در: https://vakiltop.com/blog/bloodshed-in-the-penal-code/
«نهاد وکالت» دیرپاترین نهاد مدنی ایران است که در طول بیش از یک سده موجودیت خود، نقشی بیبدیل در تحقق عدالت، تأمین حقوق شهروندان و منافع ملّی از یک سو و همکاری با دادگستری در نیل به رسالت خود از سوی دیگر، ایفا نموده است. باتوجهبه ضرورتها و تجربیات تاریخی و ملاحظۀ آسیبهای مترتب بر فقدان وکیل و کانون وکلای دادگستری مستقل، قانونگذار به این دیدگاه درست رهنمون گردید که نظام قضایی جز با دسترسی مردم به وکیل و برپایی کانون وکلای مستقل، به رسالت مقدس خود، که احقاق حق و دادرسی منصفانه است، دست نخواهند یافت.
در این راستا، تصویب لایحۀ قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳نویدبخش حاکمیت قانون و اطمینان به دسترسی مردم به وکلای مدافعی است که بیواهمه از نهادهای قدرت، از حقوق موکل خود دفاع کنند.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار، افزون بر قید نام وکیل دادگستری در اصل ۳۵، به این حق دفاع شهروندان با برخورداری از وکیل مستقل تأکید کرد. البته بر این نهاد مدنی، روش های نظارتی مختلفی از سوی دستگاه قضایی حاکم گردید؛ امکان اعتراض به آرای دادگاههای انتظامی وکلا و کلیۀ تصمیمات هیأتمدیرۀ کانون وکلا نزد دادگاه انتظامی قضات، قابلیت رد صلاحیت گستردۀ نامزدان انتخابات هیأتمدیره آن، ضرورت استعلام از متقاضیان صدور پروانه و سایر سازوکارهای نظارتی که خود گواه وجود نظارت حداکثری بر نهاد مدنی توسط دستگاه قضایی است.
بااینهمه، در سالهای اخیر تحولاتی در حوزۀ وکالت رخ داد که فراتر از سازوکارهای نظارتی موجود حاکمیتی بر کانون وکلا، موجب محدویت حق دفاع و مداخلهگری شد. بهعنوانِ نمونه، میتوان به تبصرۀ مادۀ ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ اشاره کرد که با مقیدکردن مردم و الزام آنها به مراجعه به وکلایی معدود و خاص تحت عنوان «وکلای موردِتأیید رئیس قوۀ قضاییه» در جرایم امنیتی و سازمانیافته، عملاً موجب تحدید حق دفاع شهروندان و آسیب جدی به تحقق عدالت قضایی گردید و برخی از مسئولان کشور ازجمله مقامات قضایی، بر آن خرده گرفتند.البته علیرغم نقدهای فراوان بر این حکم محدود کننده حق دفاع مردم،این محدودیت بوسیله قانون خلاف اصول همچنان باقی است.
آنچه امروز جامعۀ حقوقی کشور، اعم از استادان حقوق، وکلای دادگستری و کنشگران مدنی کشور را بهشدت نگران ساخته، اعلام تهیۀ پیشنویس آییننامه بر قوانین وکالت بهویژه لایحۀ استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ از سوی معاونت حقوقی قوۀ قضاییه به ادعای روز آمد کردن مقررات و نظارت قوه قضاییه بر کانون های وکلای دادگستری است . این در حالی است که مادۀ ۲۲ لایحۀ قانونی مصوب ۱۳۳۳، تنظیم آییننامۀ اجرایی را صریحا به کانون وکلای دادگستری واگذار کرده و تصویب آن را به وزیر دادگستری محول ساخته است که این تکلیف قانونی نیز با تنظیم آیین نامه در سال ۱۳۳۴ انجام پذیرفت.
ادامه مطلب در :
صداقت در زندگی مشترک تاثیر و کارکرد بسیار مهم و اساسی دارد: دو کارکرد مهم صداقت در زندگی مشترک عبارتست از:
یکی از مهمترین مسایل در زندگی مشترک، این است که شما بتوانید نقاط اشتراکتان را یافته و آن را بسط دهید و در مورد نقاط مورد اختلاف با یکدیگر به توافق و تفاهم برسید. شناخت صحیح از یکدیگر مستلزم این است که با یکدیگر به صداقت رفتار کرده و همدیگر را کاملاً بشناسید. درمورد نقاط تفاوت و عدم اشتراک نیز با یکدیگر به یک فهم مشترک و یک تفاهم برسید. تمامی این امور منجر خواهد شد به احساس رضایتمندی زوجین نسبت به زندگی. بنابراین اگر خوشبختی خودتان برایتان اهمیت دارد در زندگی مشترک و در زمان آشنایی قبل از ازدواج با یکدیگر صادقانه صحبت کنید و خودتان را صادقانه به هم بشناسانید چه بسا بی صداقتی شما منجر به یک اختلاف بزرگ و نابودی زندگی مشترک تان گردد.
بارها مراجعین از ما سوال نموده اند که چرا باید با همسرم صادق باشم؟ گاهی صداقت من باعث سواستفاده همسرم می شود. در پاسخ به این سوالات باید افزود: اصلی ترین رکن در زندگی مشترک این است که شما با هم صادقانه رفتار کنید و هم شناخت تان از هم کامل باشد و هم بتوانید با یکدیگر بهتر رفتار و زندگی کنید. در واقع زندگی مشترک مانند بنایی است که ستون هایی محکم آن را استحکام بخشیده اند. استحکام اصلی زندگی، داشتن صداقت و همراهی صادقانه زوجین با یکدیگر است. در واقع این که شما خود واقعی تان را به همسرتان معرفی و می شناسانید این فایده را دارد که درک بهتری از هم و از نیازهای هم می یابید و این امر به سازگاری شما کمک وافری خواهد نمود. در واقع ازدواج امری پیچیده است که دو نفر با جنسیت، شرایط، نوع تربیت و خانواده های مختلف در کنار هم قرار می گیرند و الزاماً تفاوت های بسیاری نسبت به هم دارند. مهمترین مولفه جهت پایداری روابط زوجین و دستیابی به سعادت زناشویی این است که شما درک درستی از همدیگر و از وظایفتان نسبت به هم داشته باشید.
ادامه مطلب در : https://vakiltop.com/blog/honesty-in-marriage/